onsdag 18 januari 2012

Svante har det bra han

Jag vill bli katt i mitt nästa liv. Och jag vill bo i en snäll familj i skogen så jag får ett stort revir att patrullera alldeles för mig själv. Jag vill ha kattlucka också så jag kan komma och gå när det passar mig. Och obegränsat med mat.

Svante är enligt årstiden inne i en äta-sova-period. Han sover lite här och där, helst där det är mjukt. Efter en stund blir det varmt och då släpar han sig ner på en matta på golvet en stund. Sen äter han lite, tjatar om mer mat även fast han har en dygnskonsumtion kvar, äter lite till, tar en snabbis ut för att snart komma in och tala om att han är inne igen. Och så en liten tupplur på det.

1 kommentar:

Görel sa...

Vad härliga katter är!!
Just nu lånar vi vår dotters katt, Gäsper. Han gillar också att lufta sig, äta och sova. Det är ett evigt in och ut-släppande hela förmiddagen och varje gång vill han ha en klick mat. Framåt eftermiddagen är han nöjd och hittar en skön säng eller en bekväm fotölj att sussa i.