onsdag 11 januari 2012

Nu är det är klippt

Jag är inte direkt världsberömd för att lägga ner enorma mängder tid och pengar på mitt utseende. Skönhet kommer inifrån intalar jag mig. Som tur är har jag en väninna som river i åt mig när hon tycker att det spårat ur för länge sen. När mitt skabbiga yttre inte matchar mitt vackra inre.
Senaste gången jag var hos frissan var i mars, och det var efter just en sån här irivning. Dessförinnan var det två år sen.
Nu tyckte hon att det var väl påtiden igen. När jag hörde skärpan i hennes röst förstod jag att det var allvar, på riktigt.

Barnen brukar beskylla mig för att se ut som en gammal rockmorsa och det är dessvärre både sant och patetiskt. Nu är det mer Staffan Olsson-frisyr. Jag vet inte om det är så mycket bättre men det är annorlunda och jag kan köra fingrarna genom håret utan att fastna, det går åt mindre schampo och går fortare att torka.
Och med lite möda och stort besvär kan jag nog få till det så att jag får amerikansk-curlingmorsa-i-Doktor Phil-fotölj-frisyr men det känns inte riktigt som jag.

Hur det här gifter sig med makens lila mohikan återstår att se. När han hörde att jag beställt tid hos frissan, chockerande bara det, måttade han med händerna ungefär hur mycket han tyckte att jag skulle ta. För en gångs skull gjorde jag som han sa.

Ja, jag blev nöjder men jag tittade inte på hårhögen på golvet. Bilder kommer inte sen heller.

4 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Jag är både delarna, jag gillar att ta hand om mig själv men jag lägger inte mycket pengar på det, senast jag klippte mig var nog i maj...
tack söta för dina ord....
kram
sandra

Anonym sa...

Du är bara för härlig i dina beskrivningar.........mera, mera



Från en som inte varit hos frissan på 18 år och aldrig varit nära en färgburk. Undrar vilken bild ni gör er.........:)

Görel sa...

Jag är heller ingen som går till frissan i tid och otid. Jag tar saxen själv och klipper lite där "det behövs". Här hemma tjatas det ibland om att jag ska piffa upp håret med lite färg. Tror inte det. Kan väl vara intressant att se hur gråhårig man kommer att bli!!//Görel

majsan sa...

Hahaha ja den väninnan kan verkligen säga ifrån både i tid och otid ;)
Men det verkar som att det ibland har lite framgång eftersom du blev otroligt fin i håret :) Nu är det bara resterande kroppsbehåring som behöver få sig en redig ansning för att man inte ska ta dig för att vara "skådis" i så kallad "vuxenfilm" :):)

Puss o kram från den "riviga" väninnan ;)