måndag 28 maj 2012

Utställningen Hårfint!

Vackra Jennika
Foto: Evelina Åsgård

I fredags hade utställningen Hårfint! vernissage på torget i Skövde. Den är ett inlägg i debatten om bestämmandet över den egna kroppen, vårt utseende och en markering mot näthat och att vi inte tolererar inställningen att man förtjänar att bli offentligt uthängd, mordhotad och förtryckt för att man inte ser ut som nån annan vill. Mer om bakgrunden finns att läsa HÄR


Utställningen innehåller inte bara foton utan också en del citat av vad som framförts av män i alla åldrar till kvinnor som inte rakat sig under armarna.
Jaa, det här är på riktigt! Och det är bara en liten del av många tusental.
Det är sånt här vissa tycker att kvinnor som inte lyder och behagar mannen gör sig förtjänt av på 2000-talet i det jämställda landet Sverige. Det är såhär verkligheten ser ut för många.


Utställningen i sin helhet finns att beskåda HÄR

HÄR finns en artikel från Skövde Nyheter

Jag
Foto: Evelina Åsgård

Fridens liljor!

2 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Det verkar vara en toppenbra utställning! Hoppas ni har det gott i sommarvädret :). Kram Jennifer

CreandoPhoto sa...

Starkt! Och viktigt, säger jag...som ändå tillhör dem som rakar mig under armarna. Men jag anser ändå att det är varje människas ensak hur man vill göra. Och jag lägger verkligen inte någon energi på att diskutera huruvida någon har gjort det eller inte.

Bra initiativ!