lördag 14 januari 2012

Ett endaste loppisfynd

Att springa på loppis har blivit en hel folkrörelse har jag förstått. Jag har bara varit på loppis en enda gång. Det var nån dag efter min salig morfars begravning. Jag och några kusiner och nån moster har jag för mig tillbringade lite kvalitetstid med varann och drog iväg på loppis, vi ses ju så sällan. Jag hittade en silversked som passade med en likadan gaffel jag redan hade, bra uppläggningsbestick.
När vi kommer hem nöjda och glada börjar vi titta lite närmare på varanns fynd och nån vände på min sked som jag själv inte hade vänt på.
Där står initialerna J O. Min salig morfars initialer.
Och det var både början och slutet på min loppiskarriär.

Morfar och jag har alltid stått varann nära och det finns ingen anledning att ändra på det bara för att en av oss gjort ett sidbyte.

1 kommentar:

Unknown sa...

Godmorning Roligast!

Haha...guuud vad jag gillar din humor och ditt sätt att skriva! Jag får mig ett skratt jämnt:-).

Jag diggar dina bilder...å planscherna...nostalgitripp back in time blev det!

Å klart morsan får mindre att säga till om...min fyller snart 18...vet inte om man ska prova ett annat språk snart, för det verkar inte fastna ibland...just tvätt och galet stökigt i rummet...nopp...döv!!

Du...jag har inte Heller nå ljud på min dator...irritäjting...så det blir hörlurar...snacka om att man känner sig nördig.
Köpte en ny dator som sonen snickrat ihop...glömde beställa högtalare...B-)

Tack för dina glada rader!!

Ha d gött!
Kram