måndag 30 september 2013

Här och nu

Jag tycker att jag är ganska bra på att vara här och nu. Eller tyckte. Nu märker jag att jag bara är halvbra på det. Om man nu ska se det som nåt bra så är det väl möjligtvis så att det är bra att man inte är färdig med sig själv utan har saker att jobba på för annars skulle det bli för tråkigt att bara gå runt i sin perfekthet. Typ.

Wiszca är verkligen mer avslappnad nu men när man fått smaka på skillnaden på träning och träning så blir man väldigt medveten om hur mycket som fattas och hur millisekundssnabbt det går att tappa kontakten. Den riktiga kontakten.
Att vara här och nu. Nu gör vi det här tillsammans. Det är bara att bestämma sig. Lätt att tro att man gör det, svårare att inte tänka på vad vi ska äta till kvällsmat, nämen jag glömde visst att ta fram falukorven ur frysen, jäkla skit jag skulle ju stoppat i en tvätt så den är klar att hänga lagom tills jag ridit färdigt, undra vad klockan är, men typiskt mig nu glömde jag ju handla mjölk igen, jag kanske ska börja leta dressyrsadel igen fast än det varit helt omöjligt att hitta nån dom minst åtta år jag redan försökt, Gud ser mig, kanske börjar bli dax att klippa håret...

Hjärnan lever sitt eget liv, tankarna vandrar och man är så van vid det att man tror att det är normalläget. Tyvärr är det nog oftast det också för oss människor. Men inte för djuren. Nu har jag märkt skillnaden och det är skrämmande. Det finns ingen återvändo.

7 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Den där bilden på er är bara sååå fin!

Ja nog har jag alltid en massa tankar i huvudet som sträcker sig både bakåt och framåt i tiden, jag måste verkligen träna på att vara här och nu.

Ha det! Kram Jennifer

Team Åsgård sa...

Så är vi nog dom flesta av oss. Ja, vi har att göra med oss själva:) Kram!

Hannis sa...

Jag älskar den bilden!
Så mycket kärlek.
Och den halvslutna blicken som visar tillit.

Det där med att vara här och nu är svårt. Men våra fyrbenta är en bra påminnelse om vad vi behöver jobba med. Vi har mycket att lära av dom!

Kram Hannis

Team Åsgård sa...

Min dotter Evelina har tagit den bilden på oss. Wiszca ville inte alls först för hon hade sprungit runt på en ridbana och showat för foto till min tatuering och det var ju bra mycket roligare än att stå still men tillslut så:)

Queen of Kammebornia sa...

Ja, det är snurrigt där inne i huvudet ibland... Kram till dig!

Team Åsgård sa...

Jag letar och letar den där av- och påknappen och ibland hittar jag den:)
Kram tillbaks!

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej där :O)

Apropå perfekthet, din hälsning till mig på bloggen var väldigt gullig, tack så mycket :O) <3
MEN OMG jag är absolut inte jämt tillfixad, sminkad, uppklädd, piffad och inte heller mitt hem.

Långkalsonger, raggsockor och fleecetröja, obäddade sängar, leksaker, disk och tvätt är vardagen även här ;O)

Men jag gillar´t både och :-D

Ha en underbar vecka <3
Kram /Milla