torsdag 19 juli 2012

Är det sommar ska man äta glass


Eftersom vi hade ett ärende i Nyköping idag passade vi på att äta glass i hamnen jag och min välartade son som inte vill vara med på bild. Man ska äta glass i hamnen när det är sommar och sitta ute i solen och titta på folk, båtar och fiskmåsar. Idag satt vi inne.


Det var ganska folktomt idag och det brukar det inte vara i semestertider. På vägen hem hamnade vi i ett våldsamt väder - åska, regn och hagel. Ett sånt där väder som man inte ser igenom, vägen bara försvinner. Glad semester på mig!


Jag är i alla fall glad åt min röda rosenknoppspelargon som jag införskaffade härom dan. En till till samlingen och jag bryr mig inte det minsta om att ungarna retar mig. Pelargoner är tantblommor om ni inte visste det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja glass ska ätas ute och definitivt till skrik-måsar:)
Konstigt att det är så somrigt med de där gaphalsarna.

Åska å regn har vi haft alldeles för mycket av. Trök!
Imorgon drar vi på semester, så jag har beställt SOL!
Låt dom hållas ungarna...snart sitter de där med sina blommor dom å. kärring eller inte....vuxenpoäng får man iallafall :)

Ha det bäst dear friend!
Nu ska jag bevisa att jag inte är en robot här hos dig. Ibland önskar man faktiskt att man var.
KRAM!