måndag 23 juli 2012

Ändebols Gård

...ligger rätt ut i skogen efter vägen mellan Katrineholm och Nyköping. När man kommer dit är det som att komma in i en helt annan värld. Det är lugnt. Hur mycket folk det än är så är det lugnt.



Här har den otroliga familjen Molitor skapat ett paradis. Gården är ekologisk och det finns både butik och café. Här kan man köpa gårdens egna produkter som grönsaker, kött och lammskinn och en hel massa annat gott och användbart. Allt ekologiskt. På övervåningen finns det konst och den lokalen går även att hyra.


Idag blev det en fika för mig och äldsta dottern och en kasse med olika tomater, lök och en citronbasilika.



Det här stället är väl värt ett besök. Här finns länk till Ändebols Gård med fler bilder och information.

Och när ni åker härifrån glöm inte att hålla koll i backspegeln så inte Urban är med.

4 kommentarer:

Hannis sa...

Makedonien!
Dit skulle jag vilja åka.
Häftiga bilder på statyerna.

Ser ut att vara ett mysigt ställe, Ändebols gård.
Tänk vad mycket ställen det finns i Sverige som man aldrig besökt.
Det ligger ju inte så långt bort dessutom.

Ha en skön dag/Hannis

CreandoPhoto sa...

...vad är det för gott på tallriken exempelvis? Det ser ut att vara resan värt! :)

Kramar

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Åh, vilket mysigt ställe :O)

Jag är nog en rätt dålig dansbandbrud ;) Har ingen koll på banden eller vilka låtar de spelar med tycker det är sååå skoj att bugga och foxa den "nya" dansen.

Annars är jag nog en mer discotjej (fast det gillar jag inte att dansa;)

Kram Milla

mitt liv som jag sa...

Oj, vilket ställe det verkar vara, så mysigt :). Kram Jennifer