onsdag 7 december 2011

Nu skenar hjärnan!

Jag har just fått ett stycke släktforskning i min hand. Huuu, så spännande! Nu kan jag inte tänka på nåt annat. Otroligt opraktiskt...
Förut visste jag inte mycket. Nu vet jag mer men har bara ännu fler frågor. Där det finns spännande släkthistorier står det fader okänd.
I min fantastiska fantasi har här utspelat sig en underbart romantisk kärlekshistoria.

Jag har inte forskat fram detta själv utan det har Lars B Andersson gjort.
Tack för det! Nu är jag alldeles förvirrad och i min skalle snurrar indelta soldater, husmän och bönder.
Rengsjöblodet är tjockt och det brinner i hjärnan av nyfikenhet.
Fortsättning följer...

Nej, jag har fortfarande inget internet. Så oerhört irriterande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt att ta reda på vilka otyg våra förfäder har gjort. Antingen kan vi sträcka på oss och vara stolta eller så kan vi tillåta oss att själv hitta på lite galenskaper. Ja, ja bara sånt som är tillåtet inom äktenskapets ramar förstås.....:)Själv har jag en sjörövare långt bak i ätten. Hur matchar man en sån?
U

Lars B Andersson sa...

När jag en gång tiden började med släktforskning och rotade i min egen släkts förflutna så gick jag runt hemma i byn och talade med de gamla som fortfarande var i livet, de gamla i min släkt hade vid den tiden lämnat oss för en bättre värld eller börjat glida in i senilitetens obarmhärtiga dimma. När jag kom till en farbror i byn som kände både min farfar och farfars far så han bestämt " sluta med det där" varför då frågade jag, du stöter bara på mördare och hästtjuvar svarade han. Nu gjorde jag inte det, men en släkting till den gamle farbrorn släktforskade på deras släkt och de fann just på en mördare som tagit en fogde av daga djupt inne i hälsinglands mörka skogar. Vi kan ju rå för vilka föräldrar vi har sägs det och det lär ju också i hög grad gälla våra förfäder, ävenom många vill bekänna släkt med en kung så är det ytterligt svårt att belägga för kungarna då, liksom nu, vill inte gärna veta av sina utomäktenskapliga barm