torsdag 22 december 2011

Julefriden

Nu har vi så här vitt och fint i vår lilla värld, precis som jag vill ha det. Bilden är från förra året och det är bara för att otekniska jag inte kan med min dotters jättekrångliga Mac som jag på nåt obegripligt vis ändå lyckats få igång. Jag hade tänkt bjuda på en bild över vår magiska Narnia-utsikt, men men...

Julefriden vilar över Gustavsdal. Ingen har ändå tid att julpyssla så nån julstress kan man väl då inte påstå att vi lider av. Det blir jul varendaste år i alla fall, vare sig det pysslas eller inte.
Nu är det snö och vackert vitt ute och det är bäst att njuta så länge det varar för snart är det sörmländsk vinter igen - is, lera och mörker.

Det viktigaste är som det ska:
Doftande hyacinter, adventsstakar, maken har handlat sin årliga dos med julgranskulor, våra fem obligatoriska tomtar står på sina platser och jag har en härlig dag med julklappsinhandling bland alla andra sistaminutenfolk på stan framför mig. Det är snö ute!

Jag önskar er alla en riktigt god och mysig jul nu för man vet ju aldrig när jag får tag på en uppkoppling nästa gång.
Ät god mat, drick julmust, slappa och slöa ni som inte förvärvsarbetar (jaa, det finns såna stackare), vräk i er knäck, tänd ljus, busa i snön, gratulera Jesus på födelsedagen, umgås med dom ni älskar...
Stalltomtarna vill bli ompysslade och glöm inte att djuren kan tala klockan 24.00 på julaftonsnatten.

God Jul

Inga kommentarer: