torsdag 27 oktober 2011

Framförhållning

Ikväll har vi distansintresserade i klubben haft vår årliga planeringsträff. Vi som kunde komma i alla fall. Förutom det sedvanliga skitpratandet och maratonfikandet har vi planerat de gemensamma träningstillfällena. Vi har som vanligt ambitionen att ses en gång i månaden hemma hos de som har stall som är till för normalstora människor med fler än två hästar.
Kung Bore och andra högre makter brukar i slutändan vara de som har sista ordet och träningstillfällena minskar i antal i takt med snövädren. De har en förmåga att pricka in våra träningsdatum rätt så bra.
Jag tror även att det finns en högre makt som ingen ännu namngett som har till uppgift att spola is i backarna man inte vill köra hästtransport i. Och denne har tydligen ett nära samarbete med Kung Bore så de säkert täcker upp hela den sörmländska vintern.
Själv har jag lyckats ta mig till den ofantliga summan av två stycken såna här trevliga sammankomster under alla år. Senast var för tre år sedan då jag tillfälligt inhyste ickedistanshästen i grannstallet och kunde rida dit.

Men nytt år, nya förhoppningar!
Vi har ju ett lag-SM-guld att försvara och jag tar min uppgift som groom och allmän glädjespridare på fullaste allvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen en glädjespridare och peppare av stor rang i klubben!!

Den bästa faktiskt.......

U

Team Åsgård sa...

Åh, tack så hjärtligt!
Kram:))