tisdag 11 oktober 2011

Att välja ytterdörr

Maken tittade uppenbarligen inte på Svenska Hollywoodfruar förra vecka. Det brukar inte jag heller göra men jag råkade springa förbi reprisen och såg den där lilla snutten när Maria skulle köpa ny ytterdörr. Idag har jag fått i uppdrag av maken att köpa ny ytterdörr till vår lilla boning. Jag frågade om inte han också skulle vara med och tycka för det brukar han ju vilja och fick det chockerande svaret att:
 - "Nää, det gör du så bra."

Det var så att jag funderade på att ringa mobila teamet eller i alla fall sjukvårdsupplysningen men vid närmare eftertanke är det smartare att vänta med det tills dörren kommit hem.

Så idag for jag då iväg till vårt lokala snickeri för att se vad dom hade. Där fanns brochyrer. Det fanns även tips och råd om vilka leveranrörer som levererar detta sekel. Så här sitter jag nu och kliar mig i skallen och har faktiskt hittat ett par kandidater bland dörrar som jag egentligen inte vill ha. Jag vill egentligen ha en riktig dörr i riktigt trä med riktig målarfärg på. Men leveranstiden på den drömmen är lääänge så nu får det bli en sån där sprutlackerad sak ändå och det blir nog bra bara den blir ditsatt.

Behovet att byta dörr har funnits så pass länge att mina krav har sänkts till att den ska gå att öppna och stänga, gå att låsa upp utan hockeytackling, ingen höststorm i hallen, frostfritt på hallgolvet och helst ingen snö innanför dörren när den är stängd.

Vi behöver en ny balkongdörr också för den dog på en fest, som jag inte var ansvarig för, och är nu obrukbar på alla sätt och vis. Många beslut på en dag och ska jag nu få bestämma själv så ska jag. Jag har en hel timme på mig!

2 kommentarer:

Eve sa...

TACK GODE GUD för att det blir en ny ytterdörr! Våran är väl kanske inte den snyggaste jag sett...
Ett alternativ är ju att vänta tills Maria Montazami fått sin - vem vill inte matcha med en Hollywoodfru? ;)

Mamman sa...

Jag såg ju det programmet och vet hur hennes kommer se ut, i alla fall nästan, och det är nog inget som kommer passa särskilt bra på vår lilla röda stuga i skogen.
Och så måste jag erkänna att jag faktiskt frågade pappa vilken han tyckte, han fick två att välja på. Och eftersom jag tyckte lika så blev det den;)