tisdag 18 oktober 2011

Ännu fler nojjor

Det sägs att kunskap är lätt att bära. Jag vet inte det jag...
Ju mer kunskap man får desto mer inser man att man behöver lära sig. Och ju mer man får reda på desto mer finns det att oroa sig för.

Igår var jag iväg på foderföreläsning. Och fick reda på allt hästen kan få brist på, och att dom ska äta vissa grejer men blir förgiftade om dom får för mycket. Hurra! Ännu mer att oroa sig för.
Jag som knappt hämtat mig efter Lars Roepstorffs föreläsning för flera år sen. Min hjärna spelar fortfarande upp filmen med vad som händer när hästen sätter ner hoven på olika underlag. Huvva!

Nu var det mesta inget nytt under solen men en påminnelse i koncentrerad form är ett säkert kort för att höja pulsen och förstöra nattsömnen.
Egentligen borde jag inte fundera så mycket för mina hästar har det redan ungefär så som föreläsaren sa att dom skulle ha det. Men fantasin är god och lever sitt eget liv och mammas små tårtsmulor måste ha det bäst och perfekt hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett sätt är att dra ner pälsmössan och inte lyssna så mycket. Göra som man brukar helt enkelt.....

Jag blir också nojig efter såna tillställningar. Lagom är det tråkiga men väldigt gångbara ord som faktiskt funkar.

Ska ut och rida med min glada dotter Rebecca....... Vilket härligt liv man har!

Ulla