onsdag 26 oktober 2011

Dagarna går

... och då hamnar man ju i det här bloggdilemmat. När det är fullt upp så händer det en massa kul att skriva om men eftersom det händer en massa kul blir det ingen tid över att skriva om det.

Jag har t ex varit till Skövde och hälsat på Evelina. Vi spankulerade på stan, åt god mat, pratade och bara var.
Jag köpte en till ljuslykta istället för den som föll offer för plogbilen förra året. (Jaa, det var ju slarvigt av mig att inte flytta på den innan den blev översnöad.)

På lördagen var det dax för distansens årliga arrangörsträff som i år hölls på fina Scandic Billingen i Skövde.
Det är en trevlig tillställning där vi får ta del av nyheter och planer, träffa likasinnade, skratta, prata i mun på varann, äta god mat och sist men inte minst planera kommande års tävlingstermin.
För mina behov och eventella planer kommer det finnas många bra ritter att välja mellan så jag kan inte vara mer än nöjd.
Man slutar aldrig förundras över hur annorlunda folk ser ut när de är "civila" utan ridkläder - oftast blöta, svett, lera och hjälmfrippa. Det är knappt så man känner igen varann.

Bågskyttet går framåt och Gawin och jag har tränat på. Han är väldigt duktig och cool med skyttet. Nästa steg är nu att träna mer ridning på banan. Sen ska detta sammanfogas.... ja, vi har att göra med det där.

Inga kommentarer: