tisdag 13 september 2011

Tusen tack!

Tack kära läsare för fina, roliga och inspirerande kommentarer både här och på Fäjsbooken, äjsbooken. Jaa, hälsingarna och några till fattar det där sista.

Det blir nog inte nåt av med det där fotandet i köket där jag svassar runt och är allmänt huslig iförd svepande klänning. Det vore synd att skrämma familjen som chockade kommer att tro att mamman övertagits av demoner eller blivit utbytt till nåt från en annan planet.
Men när sovrummet är klart då lovar jag er ett riktigt fint inredningsreportage med stilleben och allt. Det kommer nog behöva göras innan vi flyttat in...

Den mysiga offerkoftan var väldigt bra men åkte av efter en stund. Jag hade inte tid med den längre för min fina och kära vän Sara som stått ut med mig sen vi var små firade sin förtionde födelsedag. Vi satt vid långbord ute på den mysiga ladan, ett sant och lantligt nöje. Sånt kan man inte göra om man bor i lägenhet i stan.
(Just nu kom Svante in med lite vickning i form av en skapliger sork, smarrigt)
Jag tycker nog att jag borde ha vunnit tipspromenaden men det gjorde jag inte. Och eftersom jag inte alls är nån tävlingsmänniska så släpper jag det. Vi hade ändå väldigt trevligt. Även om det hade varit bättre om jag vunnit...


Idag har vi besök av stormen Katja. Det är ett väldigt liv på det där fruntimmret här utanför! Ridplanerna jag hade för dagen gick om intet. Det finns skonsammare sätt att ta livet av sig på om man nu skulle vilja det och det vill jag inte. Men imorrn, imorrn så. Då blir det bra att mjuka upp träningsvärken med. Jag har nämligen varit på gympa ikväll för första gången på ett och ett halvt år och det gick alldeles för bra så nån hake måste det finnas nånstans.
Träningsvärk är bra för då vet man att man har muskler och då behöver man ju inte träna.

Inga kommentarer: