fredag 29 juli 2011

Min polare Tor

Idag var han i farten igen min polare Tor. Jag har ingen aning om vad jag gjort för ont, eller inte vilket av det i alla fall men han har tydligen bestämt sig för att bombardera vårt hus.
Det här var åskväder nummer jag-har-ingen-aning i ordningen.

Jag håller på och rensar grusgången i godan ro för det känns lite väl magstarkt att ta hela med gräsklipparen. Det ser mulet ut och vi har haft en liten eller i alla fall ganska kort regnskur. Det börjar mullra långt bort och jag tycker visst det är riktigt smart att fixa mat innan det blir strömlöst. Det går ju så fort.
Trots att jag är en vältränad snabbmatskock hinner jag inte mer än börja förrän det smäller till å det kraftigaste och blir svart. Ja, ja, vi har ju godis vilken himla tur så vi slipper gå hungriga.

Kvällen ridtur uteblev till förmån för levande ljus och sällskapsspel. Det ägnar vi oss åt när det inte går att sysselsätta sig med sånt som kräver el eller utomhusvistelse.
När spel skulle väljas föreslog ett av mina välartade barn Analfabet. Sagt och gjort. Tänk vad många konstiga ord det finns. Två partier hanns med innan det blev dax att försöka laga mat igen.
Förövrigt är det helt normalt att äta mat klockan tio på kvällen i det Åsgårdska hemmet, som även denna gång stod pall för Tor.


Inga kommentarer: