fredag 8 juli 2011

Konsten att införskaffa en bysthållare, som passar

Nu kommer mina kollegor genast tänka på serien vi har på toaväggen och skratta gott. Ungefär så gick det till igår.

Imorgon ska vi på bröllop och till det har inhandlats en klänning som inte kommer överens med hemmavarande bh-bestånd. Jag är av den uppfattningen att bh:n inte är det klädesplagg som ska synas mest. Axelbandslöst har jag blivit föreslagen av fler än en person. Axelbandslöst, det var tider det! Men det är inte längre ett alternativ. Inte heller tejp. Jag tror nämligen att det gör jätteont att riva bort två rullar silvertejp på natten när man kommer hem.

När man går in i en butik och stegar fram mot underklädesavdelningen känns det som att hamna i ett annat universum. Det finns hur mycket som helst. Hur svårt kan det vara?
Att hitta rätt modell, rätt färg och rätt storlek är illa nog. Sen ska det provas också.

Det mesta hamnar i nej-men-det-där-gick-inte-alls-högen, några i den-sitter-skapligt-högen. När första utrensningen är gjord är det dax för rörelsetestet. Man ställer sig med båda fötterna stadigt på jorden, lutar överlivet framåt och hoppar och skakar. När man sedan ställer sig raklång igen ska både bh och det som är tänkt att vara kvar däri befinna sig på samma plats som innan testet.
Det är då man får klä på sig igen och gå ut och hämta lika många till för en andra provning.

Det blev ett köp tillslut. Valet föll på den-här-blir-nog-bra-när-jag-sytt-om-den.

1 kommentar:

majsan sa...

Hahaha du är ju för underbar Cicki ! :) ska bli ett nöje att följa din blogg, mycket bra ide av Sara :) ha de gott gumman kram