lördag 10 mars 2012

Den bästa träningen är den som blir av

Hmm, jag vet inte det jag... Jag är nog i mitt absolut mest otränade skick nu. Jag har bara tagit slöa promenader och fisridit i månader. Fisridning är alltså ridning utan någon som helst ansträngning, förutom möjligen för hästen som tycker att det är så himmelens tråkigt att den anstränger sig allt den kan för att hitta på nåt kul.

I det här hopplöst otränade skicket jag är i nu kan man ju fundera över om det verkligen är klokt att ge sig ut på ett 2 mil långt distanspass på formstark och skitglad distanshäst. 
Nej, det är det inte!
Men eftersom jag inte är riktigt klok så gjorde jag det ändå och det gick bra och var jättekul. Frågan är om det är så kul imorrn när jag ska försöka ta mig upp ur sängen?


Jag hade den äran att få rida på sagohästen Topas. Hon är fantastiskt rolig att rida och det är hon som är på den här loggan:


Tummen och Sara hängde också med där bakom lite suddigt.


Så där suddigt kan det bli när man fotar bakåt samtidigt som man sitter på en häst med superskritt så skinkorna rör sig likt Snövits dvärgs på pianopallen på julafton.



På kvällen blev det paj, godis och chips och jag tvingades genomlida årets Melodifestival och överlevde.

3 kommentarer:

Kia sa...

Ja, tänk om man kunde komma iform på alla gånger man tänkt träna!! Fst då skulle man väl se ut som en bodybuilder. : )
Det är skönt med träningsvärk.
Ha en skön söndag om du kommer upp.
Kram Kia

Team Åsgård sa...

Ja, då skulle man vara oerhört vältränad!
Jag kom upp ur sängen fast än det var bra stelt men inte så farligt som jag trodde faktiskt. Vi får väl se hur det känns om en stund när jag sitter till häst igen, då tar jag nog tillbaka det där;)

Unknown sa...

Haha...HALLÅ!???!! blev det någon spännande uppföljning då :)
Är du i vågrätt el lodrätt tillstånd:)

Ja, vi får väl se om det blir nå barnliv kvar av honom :)
Men jag har ju 3 till i reserv, så det gör nog inte så mycket.
Jag är fullständigt cool...HJÄLP!!!!

Kram å lycka till!
Kjam!