tisdag 16 augusti 2011

Dagens ridning

Wiszca och jag var ute på en helt normal skrittur idag. Hon knatade på så fint och gnällde inte nämnvärt om farten. Det blev både väg och skog och det går inte att ta miste på att vi båda gillar skogspromenader bäst.

Gawin och jag hade tänkt rida i skogen och trava över lite stockar som är så låga att en shettis slött kan kliva över dom. Utan att jag märkte det verkar ett gäng rumpnissar hux flux ha höjt dom där stockarna till minst en och tjugo. Och det var helt osynligt för människor.
Vi tränade också på bockserier, stopp med alla fyra utan att nudda marken och enmetershoppning över för människor osynliga hinder. Till detta tränade vi lungkapaciteten medelst hyperventilering.
Gawin är en duktig kille. Han fixade så det äntligen sa "KLOCK" i mitt bäcken. Det är nåt jag sökt till både sjukgymnast och naprapat för - till ingen nytta. Och min halvnackspärr är nu mera bara enfjärdedelsnackspärr.
Tack för det mammas älskade lilla chokladmuffins!

Inga kommentarer: