tisdag 16 augusti 2011

Att blogga eller inte blogga

Det här med att blogga är lite motsägelsefullt. Nu har det hänt en massa roliga saker som jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om. Men det har jag inte haft tid med för att det har hänt en massa roliga saker, som jag skulle kunna skriva om.
När det inte händer så mycket finns det tid att skriva men då finns det inte så mycket att skriva om.

Hur man än vänder sig har man arselet bak. Varendaste gång.

En liten kort sammanfattning av den senaste tiden:
Sara, jag, Tummen och Topas gjorde en road-tripp hem till Hälsingland. Väl där fick jag göra skäl för brödfödan och förmånen att rida Topas i dom magiska hälsingeskogarna. Som tack fick jag rejäla ridsår mellan skinkorna, inte så mycket träningsvärk som jag trodde, ytterligare en påminnelse om att jag längtar hem, se en massa bärplockare men ingen björn, dela en macka på fel sätt, kaffe hos Elan och glädjen att rida en fantastiskt rolig häst.

Hem till Sörmland igen och släktkalas med Åbergarna. Jätteroligt!

I fredags hade vi 16-årig bröllopsdag och jag blev bortrövad och chockad av min älskade Robert. Jag fick packa för ett dygn och det var tydligen nog med information för en undrande fru. Han gjorde nog så för att så länge jag inte vet vad som ska hända har jag ju inget att bestämma över och måste göra som han säger. Det var en helt ny upplevelse för min man.
Vi åkte till Katrineholm och tog ett tåg till Stockholm. Vi hade ett mysigt dygn med massa god mat, hotell, spankulerande på stan, vi sprang på min oerhört snygga kusin Richard (ja, vi har ju samma goda gener) och shopping.
Tyvärr gjorde jag min man besviken med att handla för lite. Men eftersom vi rörde oss i innerstan var det dåligt med "Lantmanna" och då kan det ju bli sådär.

Självklart har mästerfotografen varit framme så bilder kommer så fort jag får tillfälle. Nu ska jag ut och rida!

Inga kommentarer: