måndag 8 juli 2013

Semesterväder

Alltså semesterväder vad är det? Det borde väl rimligtvis vara det väder som passar till det man gör när man har semester.
Nu har jag semester och är hemma och vill göra sånt som jag gör när jag är hemma t ex rida. Det är skitdåligt ridväder nu och eftersom jag har semester så är det dåligt semesterväder. Soligt och varmt mitt i sommarn - bromsinvasion.

Precis som myten om det lugna livet på landet finns det en myt om långa härliga sommarritter på ängar och skogsvägar på glada lugna hästar med håret fladdrande och alla är lyckliga. Så är det på bild men inte i verkligheten. Inte för oss som bor där det finns bromsar.
Det går helt enkelt inte att rida dagtid om det inte regnar och då fladdrar ju håret riktigt dåligt.
Om det inte regnar får man rida sent på kvällen. Igår stack Gawin och jag ut klockan 23.00 iförd pannlampa och reflexväst med texten Jag cyklar i Stockholm. Då var det bromsfritt och inte alltför många vakna.
Idag tränade Wiszca och jag med pil och båge med början 22.15. Några trötta bromsar var fortfarande vakna men dom gick och lade sig med solen.

Det är helt underbart väder om dagarna nu. Om man vill ligga på en badstrand. Jag vill ta oändliga och helt oplanerade fikaturer med mina älskade hästar och då är det skitväder.
Jag vill ha fint strilande sommarregn en sådär fyra fem timmar om dan och det står jag för.

6 kommentarer:

Hannis sa...

Jag kommer ihåg det där...
Hur man fick kämpa med bromsar och skuttande hästar. Och knott!!
Såg ut som en nåldyna när jag höll på med hästar.

Hoppas du får bättre ridväder snart=))

Team Åsgård sa...

Jag kan inte skryta med snygga ben annars heller men nu är dom värre än resten av året. Prickiga och sönderkliade och stora blåmärken där bromsarna prickat riktigt illa. Nej, tacka vet jag lagoma regnskurar precis när jag vill:))

mitt liv som jag sa...

Åh, då förstår jag att det inte är bra semesterväder för dig. Jag håller dock tummarna för att det blir riktigt härligt och soligt nästa vecka för då börjar min semester. Håller tummarna för att du får ditt semesterväder som du vill ha det, men bara så länge det håller sig hos dig ;).
Kram Jennifer

Kia sa...

Ja, allt är ju relativt!
Jag ska nog lyckas hålla rätt på dessa armband. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Team Åsgård sa...

Jag kan ha ett litet regnmoln som följer med mig:))

Team Åsgård sa...

Jag kanske ska ta och göra lika med mina glasögon som jag håller på och slarvar bort hela tiden:))