måndag 17 juni 2013

Rockaway Beach - eller gammal är äldst

Det är ju i Bollnäs det händer, om nåt händer. Iallafall ibland... Och händer nåt så är det så mycket roligare där möjligtvis undantaget brakfödelsedagsfester på Kulltorp.

I lördags var det Rockaway Beach på Långnäsparken. Under dagen kunde hurtiga personer ägna sig åt fritidsaktiviteter. Vi åkte runt och åt av hos diverse familjemedlemmar och grundade för kvällen.

Är det nåt man kan i staden med världens i särklass fulaste stadshus så är det punk. Det blev ju förstås en riktigt bra kväll.
Först ut var Planet Trash som körde Misfitslåtar. Av dom har jag bara hört nåt litet på nätet nån gång men att dom skulle va bra var det ingen tvekan om. Dom grabbarna har ju varit med förr, till och med när jag var ung.

Nästa upp på scen var Doka. Det värmer ett gammalt förhärdat punkfruhjärta när man hör att undomen river i. Ja, jag blev glad!

Sist men absolut inte minst Asta Kask. Det är inte ett dugg att orda om rent musikaliskt och ni som inte vet att det är bra får faktiskt googla.

Gammal är äldst och det gäller inte bara Asta. Dock var dom i betydligt bättre form än Fru Åsgård. Man får lida svårt för att i ansenlig ålder ha övervarat en konsert hoppandes där framme. Träningsvärken är inte att leka med, typ som efter en 5-mil. Tinitusen börjar lägga sig något men jag är inte ensam i mitt huvve riktigt än och kanske jag aldrig blir det. Åh, va skäll jag kommer få av Pappa nu!
Min sönderhoppade tå börjar kvickna till och jag börjar kunna lokalisera nackspärren.

Och så är det ju så vansinnigt roligt att träffa gamla godingar!

Så till kvällens chock:
En icke talbar kille har på sig en Colt 45-tisha!
Det gamla anrika bandet Colt 45 i vilket maken ingick finns inte kvar. Och det har då rakt aldrig funnits några bandtishor. Var den kom ifrån kunde vi inte lyckas luska ut men efter mycket möda och stort besvär lyckades jag då ta ett foto i fallet.

Det här med balans i livet är ju så populärt nuförtiden. Nu har jag balanserat mig så jag klarar den sörmländska idyllen ett tag till.

Nåt som inte är i balans är bilderna. Varför ska dom envisas med att ligga på tvärn?!

1 kommentar:

Kia sa...

Tackar så mycket!! Ja, jag tycker att det är bätter att de som kan får fixa. Sen är det lite roligt att bli ompysslad också. :)

Du verkar ha haft roligt! Bra med träningsvärk, då har du rört på dig.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia