torsdag 3 maj 2012

Oj! Tiden går fort när man har roligt - eller inte...

Bloggen fick visst en liten semester. Själv har jag varvat med jobb och sjukdomar. Sjukdomar är sånt jag normalt sett inte håller på och lägger nån tid och energi på. Dels är jag sällan sjuk och är jag det brukar jag köra med stenhård förnekelse ett tag sen däckar jag nån dag och så är det inte mer med det.

Nu är jag på banan igen lagom till kanonvädret kom.

Gawin kollar in rumpnissar.

Det har blivit en och annan ridtur mellan varven också när jag vågat vara mer än ett rum bort från toaletten eller lyckats haft turen att vara ledig och frisk på en och samma dag. Men jag kan väl inte påstå att det blivit nån vidare organiserad träning inte.


Så här fint har vår fiffiga och kreativa granne utanför sin infart. Arrangemangen byts ut efter årstid och det är alltid fina och spännande saker på mjölkpallen. Ibland är det så spännande saker att hästar känner sig tvungna att kasta sig i diket på motstående sida vägen bara för att det är en så bra ursäkt.


Vi har även lyckats klämma in en beridet bågskytteträning på Ulvstorp. Efteråt bjöd Yvonne på fika och det är man glad över för hon är en mästare på att baka. Hästarna roade sig med att trava runt och snygga sig och det var det Carrå skulle fota när Wiszca så lägligt tog ett litet skutt. 
Ibland har man tur med ögonblicksbilderna.

Ha en bra soldag allihop!

5 kommentarer:

Kia sa...

Nä, sjuk vill man inte vara! Skönt att det är över nu då.
Här är vädret på topp! Så skönt att solen är framme och allt växer så det knakar.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

mitt liv som jag sa...

Kul att du är tillbaka! Tråkigt med sjukdomar men skönt att höra att du mår bra igen. Ha det toppen! Kram Jennifer

Unknown sa...

Häj!
Nä man sjuuuuk vill vi inte vara. Fy!
Hoppas du är pigg o alert nu da!
Snacka om härligt kort på skuttet!
Läckert!

Vad händer idag då?

kram Hilla

Fru Sederblad sa...

Skönt att du mår bättre. Härligt foto, det där sista! Glada hästar är livet!

Team Åsgård sa...

Tack alla raringar, jag blir så glad över era hälsningar! Puss och Kram på er:))